Το Σεπτέμβρη του 2020 σταμάτησαν οριστικά τα 16 δρομολόγια τρένων, τη βδομάδα, που εξυπηρετούσαν λειτουργικά την περιοχή μας και που είχαν ξεκινήσει...
τον Ιούλη του 2018, λίγους μήνες μετά την παράδοση στην κυκλοφορία της σήραγγας Καλλίδρομου, η οποία ξεκίνησε το 1997, με στόχο να ολοκληρωθεί το 2001…
Αρχικά είχαν ανασταλεί προσωρινά στις 24 Μαρτίου 2020, μαζί με πολλά ακόμα σε όλη την Ελλάδα, λόγω των εκτάκτων μέτρων, λόγω πανδημίας. Ξαναξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2020 για να σταματήσουν οριστικά από τότε και χωρίς εξηγήσεις στις 18 Σεπτεμβρίου του 2020 με αφορμή τον κυκλώνα "Ιανός".
Από τότε, για ένα ολόκληρο χρόνο, στα συνεχή αιτήματά μας
για επαναφορά των δρομολογίων ακούγαμε δικαιολογίες ότι οι περικοπές θα ήταν
παροδικές λόγω των μέτρων για την πανδημία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλο αυτό το διάστημα, συνέχιζε να πληρώνεται κανονικότατα, μέσω της επιδότησης άγονων γραμμών, για δρομολόγια που δεν εκτελούσε...
Έκπληκτοι ακούσαμε από τον Υπουργό Οικονομικών το Σεπτέμβρη του 2021, όταν μας ανακοίνωσε πανηγυρίζοντας! την συρρίκνωση των δρομολογίων από 16 σε μόλις 4 (και καθόλου λειτουργικά), ότι η ικανοποίηση παρόμοιων αιτημάτων οδηγεί σε μείωση των συντάξεων!!
Ακούγαμε τον υπουργό Μεταφορών να μιλάει για «πολυπληθέστερες» υπηρεσίες στη νέα σύμβαση (για τις άγονες γραμμές) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που σχεδιάζανε από το 2020, αλλά τον Οκτώβρη του 2021, στη Βουλή, σε σχετική επερώτηση, αγνοούσε! επιδεικτικά ότι από τον Ιούλιο του 2018 μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2020, ήταν 16 τα δρομολόγια/εβδομάδα που εξυπηρετούσαν την περιοχή μας!
Από τον Οκτώβρη του 2021 εντείναμε τον αγώνα μας και τις διεκδικήσεις μας, επισημαίνοντας ότι η εξασφάλιση Δημόσιων Συγκοινωνιών είναι υποχρέωση του κράτους και προτεραιότητα της Ε.Ε. ως κοινωνικό αγαθό το οποίο δεν επιτρέπεται να προσεγγίζεται αποκλειστικά και μόνο με οικονομικά κριτήρια.
Ψήφισμα δεκάδων συλλόγων, φορέων και των Δήμων μας (Δήμος Αμφίκλειας - Ελάτειας, Δήμος Δελφών), έφτασε μαζί με άλλες αναφορές για το ίδιο θέμα, στη βουλή από βουλευτές όλων σχεδόν των κομμάτων με αόριστες και ασαφείς απαντήσεις των αρμόδιων Υπουργών.
Δύο μέρες πριν την κινητοποίηση (συμπτωματικά?), στις 14 Απριλίου 2022 ανακοινώθηκε η υπογραφή της (εδώ και 2 χρόνια αναμενόμενης) Σύμβασης για τις άγονες (και όχι μόνο) γραμμές και ανακοινώθηκε το προβλεπόμενο και δεσμευτικό πλήθος των δρομολογίων (με τρένα) στην περιοχή μας.
Κατά την πανηγυρική ανακοίνωση της υπογραφής της νέας Σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακούσαμε και διαβάσαμε για «αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών» για «καλύτερες και υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες, σύγχρονα τραίνα, πιο συχνά δρομολόγια» για «σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές σε ολόκληρη την Ελλάδα, καλύπτοντας και προορισμούς που θεωρούνται μη εμπορικοί», και τέλος για «δέσμευση για πλήρη εκτέλεση συγκεκριμένης δρομολογιακής πολιτικής»
Στη σύμβαση υπήρχε η δέσμευση για:
1 ζεύγος με απλό ΤΡΕΝΟ καθημερινά από Λειανοκλάδι έως Αθήνα μέσω της παλιάς γραμμής,
4 ζεύγη με απλό ΤΡΕΝΟ καθημερινά μεταξύ Τιθορέας – Στυλίδας μέσω της παλιάς γραμμής και
1 ζεύγος με Λεωφορείο καθημερινά μεταξύ Τιθορέας και Οινόης (κανένας μας δεν το είχε ζητήσει και κανείς δεν γνωρίζει σε τι εξυπηρετεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο)
Την ίδια μέρα 14 Απριλίου θεωρώντας ότι τα αιτήματά μας ικανοποιούνται, αποφασίστηκε ομόφωνα η αναστολή της κινητοποίησης μέχρι να επιβεβαιωθεί η πλήρης υλοποίηση του σχεδιασμού της Σύμβασης με τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Τελικά στην παλιά γραμμή από 15 Μαΐου:
Α. Στα κουτσουρεμένα, από το Σεπτέμβρη του 2021, 4 δρομολόγια τρένων, προστέθηκαν 10 δρομολόγια ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ !! (5 προς Αθήνα και 5 από Αθήνα), με άφιξη στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι και επιστροφή από Αθήνα αργά τα μεσάνυχτα (στην Αμφίκλεια στις 00:17, στον Μπράλο στις 00:47) με διάρκεια διαδρομής 4 ώρες από/προς Αμφίκλεια!! 4,5 ώρες από/προς Μπράλο!!!
Στερώντας μας το αυτονόητο, δίκαιο και μόνιμο αίτημά μας : Δυνατότητα για καθημερινή μετάβαση στην Πρωτεύουσα το πρωί και επιστροφή αυθημερόν!
Β. Προστέθηκαν 4 ζεύγη / ημέρα, τοπικών δρομολογίων Στυλίδα – Τιθορέα, μέσω της παλιάς γραμμής. Όλα με ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ!! Πρώτη πρωινή άφιξη στη Λαμία στις 11:10 πμ.!!
Θα μπορούσαν να καλύψουν σε μεγάλο βαθμό ανάγκες που κάλυπταν τα καταργημένα δρομολόγια του ΚΤΕΛ (στις αυτονόητες – δίκαιες διεκδικήσεις μας άλλωστε), αν υπήρχε πραγματικά πρωινό δρομολόγιο, ιδίως προς Λαμία και αν μπορούσαν να σταθμεύουν σε κεντρικά – κομβικά σημεία των χωριών και όχι μόνο στους σχετικά απομακρυσμένους σταθμούς.
Θα μπορούσαν (όπως λανθασμένα θεωρήθηκε αρχικώς) να χρησιμοποιηθούν και για μεταφορά στον σταθμό της Τιθορέας και μετάβαση στα τρένα IC της νέας – κεντρικής γραμμής του σιδηροδρομικού δικτύου και αντίστροφα (αποβίβαση στην Τιθορέα και μεταφορά με Λεωφορείο στα χωριά μας) αλλά:
Από τα συνολικά 6 δρομολόγια
Τιθορέα – Αθήνα με τρένα IC της νέας
σύγχρονης γραμμής, τα 2 χάνονται για λίγα λεπτά (αφού πχ έχουμε άφιξη του
τοπικού λεωφορείου στην Τιθορέα στις 13:36 ενώ το 55(IC) για Αθήνα φεύγει στις
13:31). Άλλα 2 καταλήγουν μη λειτουργικά
και ιδιαίτερα χρονοβόρα αφού χρειάζεται αναμονή στο σταθμό της Τιθορέας για
περίπου 2 ώρες (πχ το λεωφορείο φτάνει στις 13:36 και το τρένο περνάει στις
15:31). Άρα με αυτόν τον τρόπο, σαν
ανταπόκριση, πρακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο τα 2 από τα 6 !
Δρομολόγια τ̶ρ̶έ̶ν̶ω̶ν̶ Ιούνιος 2022 |
Σε νέα συνάντηση Δήμων, συλλόγων και φορέων:
Επισημάνθηκε ο εμπαιγμός και η
κοροϊδία των υπεύθυνων που άλλα υποσχέθηκαν και άλλα έκαναν! Παρά τις γραπτές
δεσμεύσεις δεν είδαμε ούτε ένα παραπάνω δρομολόγιο τρένου στην περιοχή μας,
παρά μόνο δυσλειτουργικά και άκρως χρονοβόρα δρομολόγια με λεωφορεία που
αποτρέπουν την αυθημερόν μετάβαση και επιστροφή στην Αθήνα!
Επισημάνθηκε ότι ακόμα και από το νέο δίκτυο, με τα σύγχρονα τρένα IC, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα για αυθημερόν μετάβαση και επιστροφή, αφού η πρώτη «πρωινή» άφιξη στην Αθήνα συνεχίζει να είναι στις 13:00 το μεσημέρι («εξαιρείται το ασημένιο βέλος» που και αυτό όμως φτάνει Αθήνα στις 11:03…)
Τονίστηκε ότι η σημερινή κατάσταση: κλιματική αλλαγή – στόχοι για μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου – ενεργειακή κρίση – ακρίβεια – υποβάθμιση περιοχής, κάνει ακόμα πιο επιτακτική την δικαίωση των αυτονόητων αιτημάτων μας.
Διευκρινίστηκε ότι βάσει του άρθρου 9 της νέας Σύμβασης Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Δημόσιο είναι αυτό που έχει την ευθύνη για τον καθορισμό: των υπηρεσιών, της τιμολογιακής πολιτικής, των διαδρομών και την αναπροσαρμογή τους!
Αυτό που λέγαμε από την πρώτη στιγμή ως Πρωτοβουλία Πολιτών Αμφίκλειας, ότι ο κύριος υπεύθυνος για τα δρομολόγια και την πολιτική για τις άγονες γραμμές, είναι το Ελληνικό Δημόσιο. Το Ελληνικό Δημόσιο και η Κυβέρνηση πρέπει να είναι ο αποδέκτης των αιτημάτων μας, των διεκδικήσεών μας και των διαμαρτυριών μας.
Το Δημόσιο καθορίζει τα δρομολόγια, όχι ο πάροχος!
Τέλος αποφασίστηκε:
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 11:00 πμ
στον ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
Με τα ίδια αυτονόητα και δίκαια αιτήματα:
Άμεση επαναφορά των 16 καθημερινών δρομολογίων του σιδηροδρόμου στην παλιά γραμμή (με τρένα φυσικά και όχι λεωφορεία) με δυνατότητα για καθημερινή μετάβαση στην Πρωτεύουσα το πρωί και επιστροφή αυθημερόν το βράδυ και όχι στα άγρια μεσάνυκτα!
Αυτή τη φορά η κινητοποίηση δεν θα ανασταλεί για κανένα λόγο και για καμιά υπόσχεση...
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΪΔΙΑ
Πρωτοβουλία Πολιτών Αμφίκλειας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΤΟΜΟΙ