Κυριακή, 16 Ιουλίου 2017

ΕΚΔΡΟΜΗ στους ΔΕΛΦΟΥΣ για την παρακολούθηση της τραγωδίας του Αισχύλου ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ






H Πρωτοβουλία Πολιτών Αμφίκλειας 
διοργανώνει εκδρομή στους Δελφούς 
το Σάββατο 5 Αυγούστου
για την παρακολούθηση της αρχαίας τραγωδίας 
του Αισχύλου “Επτά επί Θήβας” 
από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος 
στο σύγχρονο υπαίθριο θέατρο “Φρύνιχος” 
στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.  


  
Θα τηρηθεί αυστηρά η  σειρά προτεραιότητας με την προκαταβολή της συμμετοχής. Τιμή συμμετοχής (μεταφορικά και εισιτήριο) 20€ το άτομο.     





Oι «Επτά επί Θήβας», η απόλυτη επιτυχία του περσινού καλοκαιριού επιστρέφει για ένα νέο κύκλο παραστάσεων με μεγάλη περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που κέρδισε κοινό και κριτικούς θα παρουσιαστεί το Σάββατο 5 Αυγούστου  στο θέατρο “ΦΡΥΝΙΧΟΣ” στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. 

Η παράσταση ανεβαίνει σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα και σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά – Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης
Χορογραφία – Κίνηση: Έντι Λάμε
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Μαρία Μυλωνά
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

ΠΑΙΖΟΥΝ:

Γιάννης Στάνκογλου (Ετεοκλής)

Γιώργος Καύκας (Άγγελος)
Αλέξανδρος Τσακίρης (Κήρυξ)
Κλειώ - Δανάη Οθωναίου (Αντιγόνη)
Ιώβη Φραγκάτου (Ισμήνη)
Γιώργος Παπανδρέου (Πολυνείκης)

ΧΟΡΟΣ:
Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Δημήτρης Δρόσος, Ελένη Θυμιοπούλου, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Σταυριάννα Παπαδάκη, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Αλεξία Σαπρανίδου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιώργος Σφυρίδης, Ευανθία Σωφρονίδου, Κωνσταντίνος Χατζησάββας.
 







Λίγα λόγια για το έργο
Η σύγκρουση των δύο γιων του Οιδίποδα είναι το θέμα των «Επτά επί Θήβας». Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε τον θρόνο στους δύο γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη. Εκείνοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό προκάλεσε την οργή του Πολυνείκη, ο οποίος συμμάχησε με τον βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά βασιλείς παρατάσσονται με τα στρατεύματά τους έξω από τις επτάπυλες Θήβες. Οι Αργείοι αρχηγοί, Άδραστος, Αμφιάραος, Καπανέας, Ιππομέδοντας, Τυδέας και Παρθενοπαίος και στην έβδομη πύλη, ο Θηβαίος Πολυνείκης, ο γιος του Οιδίποδα. Απέναντι του ο αδελφός του, ο Ετεοκλής.
Ο Ετεοκλής είναι ο μοναχικός κεντρικός ήρωας της τραγωδίας. Η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας κι εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση, σε μια μάχη καταδικασμένη να καταλήξει χωρίς πραγματικό νικητή.
Η σύγκρουση καταλήγει με νίκη των Θηβαίων και με τον θάνατο των δύο αδελφών, ο ένας από το χέρι του άλλου.
 




Σημείωμα σκηνοθέτη

Φαίνεται πως όλοι μας –όχι μόνο οι Έλληνες αλλά όλοι όσοι μένουμε στην Ευρώπη – ζούμε με την αίσθηση πως κάποιοι εξαιρετικά απειλητικοί εχθροί στέκονται έξω από τα εύθραυστα τείχη της συνηθισμένης, μίζερης αλλά βολικής –ακόμη–  ζωής μας.
Δεν γνωρίζουμε το όνομα του εχθρού – ο εχθρός έχει πολλά προσωπεία, πολλά ονόματα. Μερικές φορές μοιάζει πως ο χειρότερος εχθρός μας έχει το δικό μας πρόσωπο, το δικό μας όνομα.
Χρειαζόμαστε μια τραγωδία, προκειμένου να ανακαλύψουμε ξανά ότι είμαστε άνθρωποι και ότι μας ενώνει η κοινή ανθρώπινη μοίρα. Το σίδερο και το ατσάλι θα γίνουν σκόνη, εμείς θα παραμείνουμε.

Όλοι οι συντελεστές των Επτά επί Θήβας αντιμετωπίζουμε την εξής πρόκληση: προσπαθούμε να ερευνήσουμε πώς το κοινό μας ένστικτο επιβίωσης μπορεί να συμβαδίσει με την ανάγκη που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας και είμαστε υποχρεωμένοι να περάσουμε στα παιδιά μας, την ανάγκη να παραμείνουμε άνθρωποι, παρά τον φόβο, την ανασφάλεια, την απελπισία.
Τσέζαρις Γκραουζίνις




Έγραψαν για την παράσταση:



[...] «Ήταν μία ευρωπαϊκή ματιά στο αρχαιοελληνικό δράμα. Μου θύμισε παραστάσεις του Berliner Ensemble σύγχρονων Γερμανών, Πολωνών σκηνοθετών...» σχολίαζαν "υποψιασμένοι" θεατές των πρώτων κερκίδων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, Βίκυ Χαρισοπούλου



[..] Νικητής; Απόλυτα. Το «Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος» που κατέβηκε στην Επίδαυρο με την τραγωδία του Αισχύλου, «Επτά επί Θήβας», μια καθόλου δημοφιλή τραγωδία.

ΕΘΝΟΣ, Αντιγόνη Καράλη



Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου που έκανε ο Τσέζαρις Γκραουζίνις με το ΚΘΒΕ επιβεβαιώνει ότι η αρχαία ελληνική τραγωδία τον αφορά: μία εξαιρετική παράσταση με συ-γκλο-νι-στι-κές στιγμές -η, έμπνευσής του, σκηνή της σύγκρουσης Ετεοκλή-Πολυνείκη ανεπανάληπτη. 

totetartokoudouni.blogspot.gr, Γιώργος Σαρηγιάννης



Εξαιρετικές στιγμές η πάλη μεταξύ των δύο αδελφών, του Ετεοκλή και του Πολυνείκη, που πολεμούν έχοντας στα χέρια αντί για σπαθιά μουσικά πιατίνια, αλλά και ο θάνατος και των δύο στο τέλος, που τους βρίσκει αγκαλιασμένους, ίσως σε μία προσπάθεια να εξορκιστεί από σκηνοθετικής πλευράς το εμφυλιακό πνεύμα, μάλιστα σε μία εποχή που η Ελλάδα ζει στον παλμό διαιρετικών φαινομένων.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Κυριακή Τσολάκη



Μια ποιητική μονομαχία έκλεψε την παράσταση

Στην καλύτερη μέχρι τώρα στιγμή των φετινών Επιδαυρίων ο Τσεζάρις Γκραουζίνις έθεσε αντιμέτωπους τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη, που ο Αισχύλος δεν θέλησε ποτέ να συναντηθούν επί σκηνής.



TA NEA, Μαρία Αδαμοπούλου




Και οι επτά ήσαν υπέροχοι
Ενθουσίασε η παράσταση του Τσέζαρις Γκραουζίνις «Επτά επί Θήβας» στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
tovima.gr, Γιάννης Ζουμπουλάκης



Ο ποιητικός θανάσιμος εναγκαλισμός των Γιάννη Στάνκογλου - Χρίστου Στυλιανού
… Η συγκίνηση και η αυθόρμητη αποθέωση από το κοινό
 […] Και εκείνο που σίγουρα δεν θα ξεχάσει είναι το θερμότατο χειροκρότημα που του χάρισε τους χάρισε - το κοινό, έστω και λιγότερο από άλλες αστραφτερές και πολυδιαφημισμένες παραστάσεις, όρθιο. Ναι, όρθιο. […]

ΤΑ ΝΕΑ, Παύλος  Αγιαννίδης


“Ούτε η «επίκληση στους θεούς» δεν θα χάριζε αυτό το δώρο της φύσης στον σκηνοθέτη της αισχύλειας τραγωδίας Τζέζαρις Γκραουζίνις […] Καινοτόμος πρόταση με ξεχωριστές ερμηνείες πάνω σε ένα κείμενο, υπό τη φρέσκια μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα.”
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Γιώτα Μυρτσιώτη


Η παράσταση που έφτιαξε για το ΚΘΒΕ ο πολύτιμος Τσέζαρις Γκραουζίνις έχει πολλά ατού: «φώτισε» με συνέπεια το δυνατό έργο του Αισχύλου και τον ακριβό του λόγο -στην έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα-κινώντας τους ηθοποιούς του σε ένα εξαιρετικά λιτό σκηνικό [Κέννυ ΜακΛέλλαν] με τρεις σκάλες και ένα σκαμπό, υπό των ήχο των μουσικών εξαίσιων του Δημήτρη Θεοχάρη.
enikos.gr, Βασίλης Μπουζιώτης
 

VIDEO 2016: Επτά επί Θήβας, τρίλεπτο


VIDEO 2017: Επτά επί Θήβας, τρίλεπτο


VIDEO 2017: Επτά επί Θήβας, slideshow
 

 Δελφοί  θέατρο ΦΡΥΝΙΧΟΣ

Δελφοί  θέατρο ΦΡΥΝΙΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΤΟΜΟΙ